Betalning

Kortbetalning

Vi erbjuder kortbetalning med VISA, Mastercard och Maestro. En reservation av beloppet sker vid köptillfället och summan dras från kortet när ordern levereras från vårt lager.

Reservationen löper ut när leveransen skett eller efter 3 dagar.

Kreditering av pengar tar 3-5 arbetsdagar.

Vi arbetar med en auktoriserad kortinlösare, SveaWebPay, som hanterar alla kortuppgifter. Inga kortuppgifter hanteras av carparts.se. Transaktionen överförs krypterad och vi har stöd för 3D-secure, allt för din betalsäkerhet.

carparts.se via SveaWebPay förbehåller sig rätten att neka kortköp.

Notera att för att kunna lägga en order behöver den webbläsare du använder vara inställd för att tillåta tillfälliga cookies och 3:e parts cookies.

Fakturabetalning

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB.

För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer.

Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år.

Du får inte ha några betalningsanmärkningar.

Samtliga fakturor är av Carparts Sthlm AB överlåtna till Svea Ekonomi AB.
Dvs. du ska INTE betalat till oss utan till SveaWebPay. Du kommer få en faktura på din order från SveaWebPay.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar.

Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad.

Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan. I vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

OBS! Lagstadgad påminnelseavgift a´60 kr. tillkommer om påminnelse måste skickas.

Delbetalning

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst.

Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan. I vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas.

En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

 

Allmänna villkor hittar du här.

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.

 

Bankuppgifter

Swedbank

Clearingnr: 8327-9

Kontonummer: 9343871605

BIC: SWEDSESS

IBAN: SE5580000832799343871605

Bankgiro: 169-0361

Reklamationer

Vid reklamation av produkt, kontakta oss.

Är varan skadad eller trasig gör du en reklamation till oss inom skälig tid, dock senast inom två månader. Meddela även utlämningsställe / chaufför om emballaget är skadat.

Returfrakten bekostas av dig som kund och ersätts vid godkänd reklamation / skada. Spara alltid kollinumret.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera från olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören.

Kontakta oss på nedanstående adress innan reklamation.

Carparts Stockholm AB

Astrakangatan 21

165 52 Hässelby

Tel: 08-383200 

info@carparts.se

 

Ångerrätt

Ångerrätt är 14 dagar efter det att varorna är mottagna enligt Konsumentköplagen.

Retur sker endast om varan är i väsentligt och oförändrat säljbart skick.
Återbetalning sker härvid av varans pris inkl. frakt och ev. faktureringsavgift inom 10 dagar.
Kunden svarar för returfrakten.

OBS! Frakten hem till dig på en takbox är kraftigt reducerad, ska du skicka tillbaka en takbox kostar det 1000-2500 kr. beroende på var i landet du bor.

För företag gäller köplagen.


Kontakta oss på nedanstående adress innan retur.

Carparts Stockholm AB

Astrakangatan 21

165 52 Hässelby

Tel: 08-383200

info@carpart.se

 

Outlösta paket
Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaden för returfrakt. Du kommer att bli debiterad den faktiska fraktkostnaden vid outlösta paket.

 

Ej avhämtade webordrar från vår lagerbutik.

Har du inte hämtat ut din weborder från vår lagerbutik inom 14 dagar kommer din order att makuleras.

Säkerhet

Carparts Stockholm AB är personuppgiftsansvarig för behandling av de personuppgifter som Du som kund lämnar till oss. Dessa uppgifter kryperas i vår databas.

Dina personuppgifter kommer aldrig att lämnas ut till 3:e part.

Då du skickar en ansökan till oss registreras dina personuppgifter i vårt system. I enlighet med Personuppgiftslagen, PUL, måste du godkänna och ge ditt samtycke till att vi registrerar dina uppgifter, vilket du gör i samband med att du registrerar dig. Du har rätt att få information och begära rättelse av felaktiga personuppgifter samt att få uppgifterna raderade. Kontakta oss på info@carparts.se eller telefon 08-383200 om du vill ändra eller få dina uppgifter raderade från vår databas.


Försäljning till minderåriga
Försäljning sker EJ till minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

 

Falska beställningar

Vi polisanmäler alla falska beställningar och beställningar gjorda med stulna kortnummer. I varje sådant fall gör vi allt vi kan för att hjälpa Polisen i utredningsarbetet. 

 

OBS! Alla försök till bedrägeri polisanmäls.


Tvist
Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Specialare

Våra specialpriser gäller så långt lagret räcker om inget datum anges. 

 

Kontakta oss

carparts.se
Astrakangatan 21
165 52 Hässelby
(ner i P-garaget och rakt fram.)
Tel: 08-383200
E-post: info@carparts.se
Org. nr: 556927-7766


Öppettider:
Mån-Tor: 9-17
Fre: 9-16
Lördag 10-15 / (Söndag 11-15 under högsäsong)
Annars enl. ök.
Har du svårt att komma dessa tider?
Ring eller maila oss så kommer vi överens om en tid som passar.